Pige / kvinde50 år
Jeg har i den grad brug for en pause.har været misbruger on/off siden jeg var 13år.efter jeg blev skilt for 10år siden er mit misbrug eskaleret.og nu er jeg totalt udmattet.jeg fik 2 blodpropper i hjernen i oktober 2016.lam i hele højre side efter en coke-fest.fik heldigvis trombolyse og udskrev mig selv efter 5 dage;10 dage tog jeg syre.jeg har fået en hjerneskade;støjsvag:glemsom:angst og koncentrasionproblemer.og er flyttet i plejebolig.jeg ryger daglig hashca.2gr indimellem ketamin;ryge opium;syre; mdma; E ; ja hvad der nu findes..selv min afdøde mors morfin.. Jeg var til 1 samtale i mit lokale misbrugscenter efter blodprpperne.men det førte ikke til noget.jeg stikker jo ikke en nål i armen.jeg er så fysisk og psykisk træt at jeg ikke orker mere.hvor kan man få hjælp når ens kommune ikke mener man behøver hjælp.?jeg er lige fyldt 50 år og vil så gerne være mere mormor for mit barnebarn.

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej
Jeg kan godt forstå, at du trænger til en pause og gerne vil ud af dit misbrug. Det må være hårdt.
Det er helt sikkert, at du vil kunne få hjælp gennem kommunen. Der er behandlingsgaranti, og det betyder, at din kommune skal tilbyde behandling til borgere med stofmisbrug inden for 14 dage. Denne behandlingsgaranti gælder også for dig, da du har et stofmisbrug. Så jeg synes, at du skal kontakte misbrugscenteret/rusmiddelcenteret i din kommune og sige, at du søger misbrugsbehandling. Hvis det er svært for dig at overskue alene, kan du kontakte din sagsbehandler og få hjælp af hende/ham. Skriv endelig igen, hvis du bliver afvist af kommunen.
Held og lykke med at være mere mormor for mit barnebarn 🙂
Søren