Dreng / mand15 år
Hej jeg er en dreng på 15 og jeg har røget i sidste weekend. jeg har røget 2 gange inden det og det er inden for 4 uger. imorgen skal jeg have taget en blodprøve mod kyssesyge, også vil jeg høre om de vil kunne se jeg har røget. Jeg er rigtig bange for de kan se det. Og hvis de kan er der så noget at gøre så de ikke kan se det?
Tak på forhånd

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din mail.
Du skriver at du "i morgen skal have taget en blodprøve". Jeg formoder at du har fået taget den blodprøve, idet du desværre ikke har fået dit svar inden du skulle have taget blodprøven. Dog vil jeg kort svare dig alligevel. I en blodprøve kan man godt se om man har røget hash, dog siger man som tommelfinger regel at man ikke kan se thc indholdet i en blodprøve i mere end 4-5 dage, hvorimod en urinprøve kan spores i ca op til 8 uger. Man kan ikke gøre noget for at skjule det, prøverne som rusmiddelcentrerne bruger er i dag så gode at det yderst svært.
Jeg håber det gik godt med din blodprøve og at du er sund og rask.
Bedste Hilsner
Pernille