Dreng / mand14 år
Hej jeg og mine to andre venner har projekt uge og har om overemnet rusmidler og delemnet kokain.
vi vil gerne vide om der nogensinde er kommet en expert ud på en skoleog holdt et fordrag for skolen.

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for jeres spørgsmål. Spændende emne i har valgt.  Der er flere muligheder i kan undersøge mht foredrag på jeres skole. Jeg tænker det først i kan gøre er at høre SSP i jeres kommune. Måske en af jeres lærer har et nummer hertil eller i kan søge på det. SSP er skole, socialforvaltning og politi der samarbejder- og det er tit dem, der kommer ud og holder oplæg på folkeskoler om rusmidler.
Ellers prøv at ring til det misbrugscenter, der ligger i jeres kommune. I kan finde nummeret her på netstof.dk ved at gå ind under fanen "FIND HJÆLP" og så søge under jeres kommune, måske de kender nogen eller selv tager ud og holder oplæg.
Held og lykke, Helle