Pige / kvinde57 år
Der er flere forskellige olier at vælge mellem på internettet nu og CBD olie kan købes på nettet f.eks www.cbdforum.dk, og af hvad jeg kan læse og har forstået, så indeholder produkterne minimale mængder af THC under de 0,2% Mit spørgsmål er om jeg kan miste eller få klip i kørekortet når jeg blot tager anbefalet dosering mod f.eks smerter, søvnløshed eller inflammation?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål, som jeg desværre ikke kan svare fyldestgørende på fordi:
Mange af de cannabis relaterede produkter du kan købe på nettet er ikke underlagt tests fra uafhængige laboratorier. Derfor er det usikkert hvad de indeholder af stoffer og om de  holder sig under den tilladte maksimalgrænse på 0,2 procent(thc,cbd).
Hvis du kun indtager cbd og stoler på varedeklarationen, skulle der imidlertid ikke være problemer med at køre bil, da cbd kun indeholder få psykoaktive stoffer og dermed ikke påvirker dig. Politiets måleudstyr måler så vidt jeg er orienteret også kun på thc indholdet i dit spyt/blod.
Hvis du er i tvivl, kan du evt. kontakte din egen læge.
Venlig hilsen
Morten