44 år
Jeg ved at hunde kan blive syge af at spise hash, men bliver de skæve?, Og heraf mit spørgsmål – blive hunde passivt skæve ?

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for dit spørgsmål. Jeg vil svare så godt jeg kan, men du skal vide jeg svarer som Ungerådgiver og ikke som dyrelæge. Vil du være helt sikker, synes jeg du skal ringe til en dyrelæge.
Men, du har helt ret en hund kan blive meget syg og skæv/ forgiftet, hvis den spiser hash. Sker det skal man søge dyrelæge.
En hund vil også kunne blive påvirket af passiv rygning både af tobak og hash. Det vil kunne påvirke dens tilstand nu og her, men også på længere sigt kunne give hunden bla. luftvejsgener.
Håber du kan bruge mit svar, ellers ring til en dyrelæge for at få mere uddybende svar.
Helle