Pige / kvinde37 år
Hejsa. Jeg var tilmeldt et misbrugscenter i min bopælskommune , men behandlingsplanen som jeg i samarbejde med min behandler lavede, var på ingen måde god. Den hjalp IKKE mig. Efter 4 år valgte jeg at besøge et andet misbrugscenter, for at få en idé om hvordan de lavede behandlingsplaner og hvordan de støttede de mennesker som kom der. Der nye center er fantastisk ! Jeg fortalte selvfølgelig, at jeg har brug for en anden form for behandlingsplan end den jeg havde før, der var forståelse for min bøn og sammen med min nye misbrugs behandler, lavede vi en helt fantastisk plan.(nedtrapning) Jeg var så glad..! Spørgsmål : Efter mit center skift, har mit gamle center skrevet til det nye center, at jeg på det center kom 2 gange om ugen. ( medicin udlevering 2 gange om ugen- mandag + torsdag) Men….. Den nye behandlingsplan er lavet ud fra MIN hverdag, og at jeg har samvær i den anden ende af Sjælland 1 gang om måneden. (158 km fra mit hjem) Og at jeg hver 14 dag har børn på weekend. Men må det gamle center gerne blande sig i det nye centers behandlingsplan….? Håber VIRKELIG at der sidder en med er svar. På forhånd tak..

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Jeg kan se det er noget tid siden du har skrevet til os- beklager vi ikke har fået svaret dig. Håber stadig du kan bruge svaret her.
Først- hvor er det godt at høre, at du er kommet i behandling et sted, hvor du er glad for samarbejdet. Det lyder som om du har fået en god plan, der fungerer rigtigt godt for dig.
Mht. dit spørgsmål omkring dit gamle misbrugscenter, om de må blande sig.
Dit gamle misbrugscenter skal ikke være ind over længere, tænker jeg, du skal lave dine aftaler og din plan med det nye misbrugscenter. Som jeg forstår det og tænker, så har det gamle misbrugscenter sendt oplysninger/ informationer til det nye misbrugscenter, for at beskrive jeres samarbejde dengang, ikke for at sige hvordan det skal blive ved med at være. Giver det mening?
Det vigtigste ved en handleplan er, at den tager udgangspunkt i dig, din hverdag og dine behov. Så jeg håber fortsat at den plan du arbejder med nu, fungerer for dig.
Jeg ønsker dig held og lykke med det hele, og skriv endelig igen, hvis jeg ikke har forstået dig rigtigt eller hvis du har flere spørgsmål.
De bedste hilsner Helle