Dreng / mand14 år
Hej brevkasse. Jeg skriver ind fordi jeg har prøvet hash nogle gange nu, jeg har hele tiden lyst til det og jeg ryger det mere og mere. Kan godt se det er begyndt at blive et problem og jeg skal stoppe, men jeg syntes det er svært at komme ud af. Hvad skal jeg gøre? Mvh. En dreng

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for din mail.
Fordi når du allerede i så ung en alder er begyndt at udvise afhængighedssymptomer, så er det vigtig at få hjælp også mere end jeg kan give dig over netstof brevkassen. Den hash man køber i dag er ekstrem stærk og meget afhængigheds skabende. Ryger man jævnligt så er det meget svært at følge med i feks. skolen.
Jeg håber du har en voksen i dit liv som du stoler på.. Det kan være din far eller mor, en lærer eller en klub pædagog. Snak med en af dem be' dem om at sørge for at du får proffesionel hjælp. Eller du kan kontakte din hjem kommune og bede om at komme til at tale med en rusmiddelkonsulent.
Jeg håber det er svar nok ellers skriv ind til os igen.
Venlig hilsen
Morten