hej:-)
Jeg skriver fordi jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre og om jeg overhovede skal gøre noget. Mit problem er at min bedste veninde har skåret i sig selv (hun vil ikke have at andre skal vide det)og jeg ved hun har der dårligt derhjemme fordi hun er blevet taget fra sine forældre. Min kusine skar også i sig selv,truede med selvmord og stoppede på et tidspunkt med at spise, hun er nu blevet indlangt så jeg må ikke besøge hende. Jeg føler jeg har brug for at tale med nogen om det, men jeg er bange for at min kusine vil blive ked af det over at hun gjorde mig ked af det og min bedste veninde vil jo ikke have at jeg fortæller det til nogen…
Jeg begyndte at blive rigtig ked af det fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, så jeg begynte at spise mindre og kan ikke sove om natten fordi jeg er ked af det.
Jeg håber du kan hjælpe mig.

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej
Jeg kan da så godt forstå du har brug for en at snakke med. Det bedste ville jo være hvis du kan tale med dine forældre eller andre voksne der er omkring dig om problemerne. Hvis det ikke duer for dig kan du undersøge hvor den nærmeste ungdomsrådgivning er og gå hen og tale med dem. Det kan du evt. undersøge på nettet. Hvis du ikke lige kan overskue det er der også noget der hedder Ung på linie, man kan ringe til det kan du også finde på nettet ,men tlf. er 70121000, nogle gange kan det være en stor hjælp at få det vendt med nogle udenforstående, især når det er så svære ting du tumler med. Jeg håber det kan hjælpe dig! Mange hilsner Silas