Dreng / mand47 år
Jeg sidder her og er temmelig bedøvet. Jeg mistede min gamle far juleaften. Jeg er hamrende alkoholiker men er på antabus. J eg ryger hash som en sindssyg. Jeg bruger det lige nu som en slags nerve medicin. Har dog også fået nallerne i noget lidt stærkere. Kan risolid blandet med hash få mig til at miste kontrollen.

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Dit spørgsmål om hash og risolid er mere et spørgsmål til lægebrevkassen end til psykologbrevkassen… og faktisk må jeg indrømme at jeg kender ikke svaret til det spørgsmål. Umiddelbart vil jeg mene at det afhænger af hvor meget hash og risolid du har tænkt dig at indtage..men at sige det eller ingenting er næsten det samme, synes jeg.
Så, det eneste fornuftigt jeg kan skrive til dig er at du skal passe på ikke at overdrive med de "stærke sager" og med risolid. Det kan være rart at miste kontrol en gang imellem og lægge låg på sine følelser og tanker…men man bliver ikke klogere af det og man løser heller ikke nogen problemer på den måde. Så, på det lange løb er det en rigtig dårlig strategi.
Hvad skete der med din far? Hvad døde han af?
Eric