Hej.
Jeg har gennem de sidste to år haft et forhold til en ældre fyr med nogle problemer. Dvs. han har haft et stofmisbrug i 6 år, han er stoppet, men falder i af og til.
Vi har ikke været kærester, men har stadig gået i seng sammen. Vi stoppede med at se hinanden for 1/2 år siden, fordi det blevet for svært for mig. For ca. 1 måned siden tog han kontakt til mig igen, og jeg hoppede selvfølgelig på den… Da vi så hianden igen, fik vi endelig talt om tingene, og derfor troede jeg at jeg kunne holde det ud. Problemet er nu at han siger at han elsker mig og jeg er alt hvad han vil have, men han kan ikke fordi han er bange for at sårer mig og han gerne vil ud og rejse inden vi bliver kærester. Det gør skide ondt at vide det, og jeg kommer til at sidde og drømme og håbe igen… Men hvorfor er han sådan ved mig? Hvorfor giver han mig håb og kærlighed, når han trækker det hele tilbage igen? Er han en stor egoist? Eller har hans hjerne bare taget meget skade af alt det lort?
Jeg har "slået op" med ham igen nu, tror i ikke det er det rigtige? Og selvom jeg savner helt vildt meget nu.
Puha sikke en masse ævl, håber i kan svare og forstår det jeg skriver.
Hilsen g

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej g
Jeg kan ikke rigtigt svare på, hvad der er hans grund til ikke at ville være i et forhold nu.
Generelt kan jeg sige, at hvis man har været i misbrug i flere år og er på vej ud af det så kan man have behov for at afprøve at stå på egne ben, at leve drømme ud som f.eks. at rejse og måske for ikke at være afhængig af nogen eller noget. Han kan have sine gode grunde, men det er naturligvis frustrerende for dig når du nu ønsker et forhold til ham. Uanset hvad grunden er for ham, er det måske allervigtigst at du tager dig af dig selv og måske beder andre om hjælp til dette, så du kan komme videre. Nogle gange kan to mennesker have stor kærlighed til hinanden, men ikke være klar til et forhold på samme tid….det er en mulighed…
Mange hilsner fra Silas