Pige / kvinde59 år
Min veninde, som er skolelærer, fortæller om en dreng på skolen på 14 år, som har et hashproblem, han gerne vil ud af.
Hun har hjulpet ham med at tage snakken med forældrene, som støtter ham.
De har henvendt sig til K kommune, som siger, at de ikke kan hjælpe, før han bliver 15 år.
Kan det passe? Hvad kan de gøre?
Er rådgivning ikke anonym, så kan han få hjælp, hvis han siger at han er 15?
Kan forældrene få hjælp sammen med ham?
Hvis ikke kommunen kan/vil hjælpe, hvem kan så?

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Det nægter jeg næsten at tro på de har sagt, Det er måske fordi I har henvendt jer på Rusmiddelcentret/Misbrugscentret.
Hvis I henvender jer på forvaltningen skal de gøre noget.
Hvis det havde været i den kommune hvor jeg arbejder, kunne han gå ind fra gaden og få op til 5 anonyme samtaler i vores tilbud til unge under 25 år, og forældrene kunne så selvstændig rådgivning samme sted.
Kommunen skal hjælpe.
Skriv evt. på fli43@helsingor.dk (min mail) så kan jeg kontakte Kalundborg kommune og høre hvilket tilbud der er. Jeg vil bare ikke gøre det uden at have fået jeres tilladelse.
mvh
Flemming