Dreng / mand17 år
Hej
Jeg er en dreng på 17 år. Jeg har ca røget hash i 2 måneder ikke hver dag, men ca 2 gange om ugen. Jeg sluttede af med at ryge 7 dage i træk hver aften i efterårsferien. Nu har jeg ikke røget hash i 11 dage og har stadig svært ved at huske og tiden føles som om den bare flyver afsted.(mere en den plejer). Har dog dyrket massere af motion og styrketrænet siden jeg stoppede. I starten efter jeg stoppede havde jeg utrolig dårlig hukommelse, men det er dog blevet bedre.   Kommer min hukommelse helt tilbage? Har jeg noget at bekymre mig om? Ser ikke frem til at ryge igen, for dette har virkelig skræmt mig. Håber jeg kan få et svar på mit spørgsmål. god dag.
Vh

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Jeg kan godt forstå du bekymre dig, det er aldrig god at mærke man fungere dårligere end man plejer.
Med det forholdsvis korte forbrug du har haft, vil der som udgangspunkt gå mellem 4 og 8 uger før du ikke længere har nogle af de aktive stoffer fra hashen tilbage i kroppen. Der efter vil din krop og hjerne begynde at fungere normalt igen.
Selvom du har været meget fysisk aktiv vil der ofte gå flere uger før du kan mærke om du er tilbage på dit normale funktionsniveau.
Jeg vil umiddelbart ikke mene du skal bekymre dig om varige skader. Vær tålmodig lidt i nu, hvis du 8 -12 uger efter dit hash stop fortsat oplever problemer vil det være en god ide at kontakte din læge.
Jeg håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtig og givet dig et svar du kan bruge, hvis ikke er du velkommen til at skrive igen
Mvh
Torben