Pige / kvinde52 år
Jeg har klienter, som oplyser at de indtager "Møffe". Jeg har altid antaget at der var tale om mephedrone, men er kommet i tvivl om, hvad det dækker?

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Jeg tror din antagelse langt han af vejen er rigtig, at "Møffe" dækker over mephedrone. Når jeg skriver tror og langt hen af vejen så er det fordi jeg oplever at Møffe ind i mellem dækker over andre stoffer. Jeg er så heldig at komme rundt i landet og høre ind i mellem at det man f.eks i Odense kalder Møffe, kan blive kaldt noget andet andre steder og omvendt.
Samtidig er der den udfordring at dem der sælger stofferne godt kan finde på at kalde det de sælger, noget andet end det det er.
Jeg håber du kan bruge svaret og ikke er blevet mere forvirret.
Mvh
Torben