Dreng / mand19 år
Jeg har de sidste 3 dage været i sommerhus med nogle venner, hvor vi både røg hash flere gange om dagen og fik spist kage (hvilket ikke er første gang), dog har jeg aldrig taget så meget og aldrig 3 dage i træk. Nu er jeg taget hjem og her dagen efter oplever jeg bivirkninger såsom svækkede sanser, som om alle mine følelser er forsinkede. Derudover er jeg rimelig paranoid og jeg ingen mæthedsfornemmelse og har også brækket mig. Mit spørgsmål er om hvor længe dette bliver ved og om jeg evt. Kan gøre noget for at modvirke alle disse ting?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Din krop reagerer på at du har taget stoffer og de symptomer du beskriver, tyder på at du måske har "festet" lidt for meget.
Hvor lang tid det tager for dig at restituerer, kan jeg ikke svare på, da det er meget individuelt og afhængig af hvor mange stoffer man har indtaget. Hvis du ikke har fået det bedre efter to-tre dage vil jeg anbefale at du opsøger din læge og får ham/hende til at tjekke dig, da det er altid forbundet med en vis risiko at indtage stoffer…
Det du selv kan gøre for at få det bedre, er at spise sundt, drikke en masse vand og dyrke noget motion eller lign. evt gå nogle lange ture. Med andre ord være god ved dig selv og din krop.
Håber du snart får det bedre.
Venlig hilsen
Morten